VideoDvorišče.2
Projekcija, pogovor in druženje
Četrtek, 9. 7. 2020, 21.00
Galerija Škuc, Stari trg 21, Ljubljana
V drugi ediciji novega programa projekcij in pogovorov o umetnosti, videu in filmu VideoDvorišče na notranjem dvorišču Galerije Škuc bomo predstavili kuriran izbor iz novih pridobitev Postaje DIVA, arhiva umetniškega videa, filma in novomedijske umetnosti. V zadnjih mesecih smo na SCCA-Ljubljana intenzivno pridobivali nova dela in arhiv obogatili za okrog 100 novih enot. Na ogled bo zgolj vzorec iz številčne in raznovrstne avtorske produkcije, ki je nastala v zadnjih letih.
PROGRAM
Onkraj vidnega
Nove pridobitve Postaje DIVA
Sodelujejo: Uršula Berlot, Sara Bezovšek, Peter Cerovšek, Neža Grum, Matevž Jerman, Lealudvik, Emil Memon, Niko Novak, P L A T E AU R E S I D U E, Small but dangers
Kuratorka in kurator: Vesna Bukovec in Peter Cerovšek (SCCA-Ljubljana)
Trajanje: 58’
Nabor črpa iz novih pridobitev arhiva Postaja DIVA in predstavlja vpogled v raznolike vsebinske pristope avtoric in avtorjev več generacij z značilnimi avtorskimi poetikami. Dela povezujejo izrazi različnih stopenj nelagodja in bivanjska tesnoba, ki preveva današnji čas.
Mikroskopske vizualizacije kemijskih in fizikalnih procesov, ki s prostim očesom niso vidni, v videu Inverzni prostor (2017) Uršule Berlot izostrijo pogled v vzporeden mikrosvet. Ta nevidni svet močno vpliva na našo vsakdanjo realnost, kar nam je v času pandemije koronavirusa še posebej znano. Neodgovorno človeško delovanje vpliva na okolje in ima daljnosežne posledice za planet. Slika naše prihodnosti je meglena, kar v dvo-kanalnem videu Alma Mater (2018) posnetem z lečo iz topečega se ledu iz Ledene jame prikaže tandem P L A T E AU R E S I D U E (Eva Pavlič Seifert in Aljaž Celarc). Matevž Jerman in Niko Novak v poetičnem kratkem eksperimentalnem filmu Ona mežika, cvetje drhti (2017) inercijo in neodzivnost upodobita kot etični problem. Nenavadno skupno izkušnjo, ki odraža strah pred neznanim, predstavlja kratki igrani film Vsi smo tu že od nekdaj (2016) Neže Grum, Petra Cerovška in Matevža Jermana. O eksistencialnem strahu in ujetosti v navidezni svobodi s pomočjo glitchev – napak v kodeku, ki nepredvidljivo maličijo sliko – v dvokanalnem videu I would go poof! (2017) govori tandem Lealudvik (Lea Jelenko in Matjaž Komel). K manipulaciji digitalne podobe humorno pristopa tudi tandem Small but dangers (Mateja Rojc in Simon Hudolin). V videu Celavi_3.ppsx (2013), ki je pravzaprav animacija v programu Powerpoint, se norčujeta iz popularizacije joge, kot razširjene oblike samopomoči. Kolažiranje vizualnih citatov iz popularne kulture in spleta je značilnost za dela Sare Bezovšek. V delu Sextortion (2019) iz trilogije wwwiolenc=3 plete zgodbo o užitkih in posledicah neodgovorne rabe spleta in digitalnih tehnologij. Emil Memon v glasbenem videu On the Run, an American song (2018) s skoraj statično podobo blokira gibanje, o katerem poje, in ponazarja ujetost v svet, iz katerega ne moremo pobegniti.
Vesna Bukovec
Organizacija: SCCA-Ljubljana / Postaja DIVA, Društvo Kraken, Galerija Škuc
Niz dogodkov VideoDvorišče pripravljamo s podporo Ministrstva za javno upravo.
Program SCCA-Ljubljana podpira Mestna občina Ljubljana.
—
Foto: arhiv Galerije Škuc in Qëndresë Deda
Arhiv
Search
Artists
Galeries and Institutions
- ArtFem.TV
- Culture.si
- Galerija Alkatraz
- Hiša kulture v Pivki
- International Centre of Graphic Arts (MGLC)
- Museum of Modern Art (Moderna galerija)
- Odprta zbornica za sodobno umetnost
- Outcasting
- P74 Center and Gallery
- Photon Gallery
- SCCA-Ljubljana
- Simulaker
- Škuc Gallery
- The Bring In Take Out Living Archive
- The Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec (Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec)
- Umetnostna galerija Maribor (UGM)