Besedila
- Razstava Drugačen svet je mogoč, Boštjan Soklič; razstavno besedilo ob samostojni razstavi v Galeriji Ivana Groharja, 2024
- Razstava Drugačen svet je mogoč, Jurij Smole; razstavno besedilo ob samostojni razstavi v Galeriji Domžale, 2023
- Delo v nastajanju. Razmišljanja o skupnostih onkraj kapitalizma, Vesna Bukovec, Tia Čiček, Ana Čigon; razstavno besedilo ob istoimenski razstavi v Galeriji Škuc, 2022
- Dialog Vesna Bukovec : Janez Zalaznik, Vesna Teržan; samostojna razstava Vztrajnostni moment upora / Dialog Vesna Bukovec : Janez Zalaznik, 2022
- Hiša na hribu 2020, Vesna Bukovec; kuratorsko besedilo ob razstavi Hiša na hribu 2020 – V naročju kulturne in naravne dediščine
- Vesna Bukovec: In vendar me briga, Nataša Kovšca; katalog samostojne razstave Vesna Bukovec: In vendar me briga / And yet I do bother, 2020
- Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I can’t be bothered by the end of the world, Živa Kleindienst; samostojna razstava Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I can’t be bothered with the end of the world, 2019
- Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I am not bothered with the end of the world, Anja Zver; samostojna razstava Vesna Bukovec: Briga me za konec sveta / I am not bothered with the end of the world, 2018
- To ni nekaj, kar sem pričakovala* O umetniški praksi Vesne Bukovec, Simona Žvanut, katalog skupinske razstave In Search of Lost Aura, 2018
- Umetnost ne more spremeniti sveta. Ali pač? Portret vizualne umetnice Vesne Bukovec, Simona Žvanut, izšlo v reviji Mentor, 2017
- Evropski spomin in vizualizacija travme: vloga umetniške reprezentacije v medijskem projektu »Begunec_ka sem«, Ksenija Vidmar Horvat, izšlo v Arts & Humanitas, Revija za umetnost in humanistiko, Migracije, L. 10, Št. 2, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani, 2016
- Vesna Bukovec: V iskanju svobode (Ecce Homo), grafična mapa, Petja Grafenauer, 2016
- This art is active, Vasja Nagy, katalog skupinske razstave La fine del Nuovo / The End of the New, 2016 (v angleščini)
- Eksploanacija, Ana Grobler, Sebastian Krawczyk, Jadranka Plut; samostojna razstava Vesna Bukovec, Eksploanacija, 2016
- V iskanju človečnosti, Petra Čeh; katalog razstave V iskanju človečnosti. Nika Autor, Widad Tamimi & Vesna Bukovec, 2016
- Vesna Bukovec: Od splošnega k posameznemu, Monika Ivančič Fajfar; skupinska razstava Ideja telesa, 2014
- UNDER CONSTRUCTION. Girl into Woman in Times of The Media Cynthia Granados, 2014 (v angleščini)
- Die Kinder der Toten_MARIAZELL DDr. Monika Leisch-Kiesl, 2014 (v nemščini) / o besedilu (v angleščini)
- Vesna Bukovec: Risbe, Vasja Nagy; samostojna razstava Vesna Bukovec: Risbe, april 2013
- Kako daleč je blizu, Jernej Kožar; samostojna razstava Likovni kritiki izbirajo: Vesna Bukovec, november 2011
- Jasnost je v tem trenutku zelo pomembna, Jernej Kožar; samostojna razstava Vesna Bukovec, Jasnost je v tem trenutku zelo pomembna, 2010
- Minimal Differences, Denise Carvalho; katalog skupinske razstave Minimal Differences, New York, 2010 (v angleščini)
- Geography of Identity, Geography of Art, Izabela Kopania; katalog skupinske razstave Minimal Differences, New York, 2010 (v angleščini)
- Bukovec. Vesna., Urška Jurman; katalog U3 – 6. trienale sodobne umetnosti v Sloveniji: Ideja za življenje., Moderna galerija, Ljubljana, 2010
- Edina stvar, ki jo imam pod nadzorom, je moj odnos do življenja, Urška Jurman; katalog samostojne razstave Vesna Bukovec: Edina stvar, ki jo imam pod nadzorom, je moj odnos do življenja, 2009
Kritike
- Spremenimo svet na bolje!, Vesna Teržan
Mladina št. 16, 19. 4. 2024
[članek o razstavi Drugačen svet je mogoč v Galeriji Ivana Groharja]
“Razstava v Škofji Loki predstavlja konsistentno in kontinuirano delo Vesne Bukovec, ki se že nekaj let ukvarja s tematko nasilja oblasti nad državljani, še posebej nad ženskami, posveča se tudi podnebni nepravičnosti in pogostim družbenim anomalijam, ki hromijo demokratične ureditve. Njeno sporočilo pa bomo ujeli samo, če bomo besedila in podobe povezali z razmerami v današnji globalni družbi.”
“Vesna Bukovec je zagotovo ena najbolj družbeno kritičnih, angažiranih in politično razmišljujočih umetnic v Sloveniji.”
- Nova tradicija, Vid Lenart
Dnevnik, 29. 11. 2022
[kritika razstave Delo v nastajanju. Razmišljanja o skupnostih onkraj kapitalizma]
“Skozi štiri čudovito zasnovane prostore gledalca kritično pregledno opolnomočijo za različne vrste upora in odučijo kapitalizma. Že samo upravljanje galerije zastopa nov sistem, kjer umetnice honorarja niso dobile prvenstveno za izdelavo umetniških del, ampak za premišljevanje in raziskovanje. Glavni del razstave je tako v občutju, atmosferi in vmesnih prostorih med risbami, knjigami in videi.”
“Ta razstava je zgleden primer dobro premišljene postavitve in dosledno uresničene zamisli o sistemskih spremembah, ki vodijo gledalca od opisa problematike prek nujnega počitka za izobraževanje in opolnomočenje za politiko sprememb na levo. Veljalo bi poskusiti!”
- Ponosni, da sovražimo, Špela Škulj
Radio Študent, Fine umetnosti, 24. 5. 2016
[kritika razstave Vesna Bukovec: Eksploanacija]
“Kako govoriti o sovražnem govoru, ne da mu damo pozicijo, je bila ključna dilema, s katero se je soočala avtorica ob nastanku del za razstavo. Torej, kako nekaj tako obsežnega, kot je novodobni nacionalizem, ki se je pri nas najbolj očitno kazal v sovražnem govoru, kritizirati, a obenem ne legitimirati. Kot odgovor je uporabila humor, na način, da je spreobrnila intenco sovražnih govorov, ko je na risbah spremenila izjave. Tako v risbi »Šenčur 1«, kjer so s simboli, kot je karantanski zmaj, prikazani pripadniki desnih nacionalističnih skupin, zasledimo transparente z napisi »Slovenci smo za! Migranti dobrodošli.«. S tem namere skupin, ki so bile usmerjene proti migrantom, spreobrne v napise s promigrantskim pomenom. Risbe so tako s humorjem obarvane parodije resničnih dogodkov in obenem predstavljajo tako kritiko dogodkov pri nas v času begunske krize kot tudi pogled v neko bolj pozitivno in zaenkrat še neresnično možnost razumevanja begunske problematike. Protesti s sprevračanjem sloganov izgubijo svoj smisel in postanejo paradoksalne risbe, kjer so nacisti strpne osebe, ki sprejemajo migrante. S tem je na direkten način pokazala breztežnost desničarskih izjav.”
- Rdeče zore drugič, Jasmina Založnik
Radio Študent, 13. 3. 2012
[kritika razstave Bring In Take Out Living Archive – Ljubljana, 13. mednarodni feministični in queerovski festival Rdeče zore, Galerija Alkatraz, Ljubljana, 2012]
“Ob dveh kratkih video delih It Will Be OK iz leta 2009 in Endless Game iz leta 2006, umeščenih v video zbirko Perpetuum mobile, se z dvema serijama risb predstavlja tudi Vesna Bukovec.
Delo Kako se uspešno spopasti z neuspehom gledalcu na humoren način predoči skrajnost, vpisano v družbene zapovedi uspeha in sreče, ki jih (ženskam) nalaga sodobna družba. Konsekvence spodrsljajev v življenju so ključen dejavnik vse prisotnejše samodestrukcije.
Serija, zasnovana v prepletanju vizualnega in besedilnega, prevrača ustaljene doktrine pomoči. Navodila za samopomoč ‘žrtvam’ ne sledijo ustaljenim oblikam terapevtike, temveč logiki njenega nasprotja. Po načelu Naredi si sam avtorica gospodinjske pripomočke naslovi kot možna morilska orodja in izstopa iz neuspeha. Avtorici uspe pripeljati ironijo do absurda.
Avtoričina najnovejša serija Ali me nočete, ker sem kritična se inspirira v stripu Tinza Marka Pogačnika, objavljenega v reviji Problemi leta 1969. Preproste, z erotiko obarvane risbe golih ženskih torzov Pogačnik opremi z intrigantnimi vprašanji emancipirane ženske.
Avtorica ohrani Pogačnikov zasnutek prevpraševanja oziroma izjavljanja. Pogačnikovo ponavljajočo se podobo razbije z variabilnimi, a kljub vsemu stereotipnimi upodobitvami ženske. Podobe povzema po fotografijah iz spletnih ‘stock image’ arhivov. Izjave pa prilagodi s splošnejšimi, a danes še kako aktualnimi vprašanji, ob katere zadeva marsikatera ženska. Prav to mesto izjavljanja je ključno pri prevpraševanju kontradiktorne pozicije, v katero smo postavljeni. ‘Ali me nočete, ker imam svoje mnenje’, je le eno v mnoštvu samoreflektirajočih se vprašanj.
Obe seriji risb kot tudi video deli umeščeni v arhiv postavljata v središče vseprisotnost moškega pogleda, izhajajočega iz konzervativne patriarhalne matrice. S postopki ponavljanja, podčrtovanja in ironije dela kritično evalvirajo obstoječo družbeno realnost oziroma prevprašujejo emancipatorni moment, vpisan v poziciji ženske.”
- Privedeno do absurda, Petra Kapš
Večer, 17. 9. 2011 (pdf)
[kritika samotojne razstave Obstaja možnost, da boste napačno razumeli, Ex-garaža, Maribor, 2011]
“V formalno in tematsko premišljeno zaokroženi razstavi umetnica prepričljivo ustvarja tanko mejo med uniformiranostjo stripovske risbe, sofistikacijo lastne poteze in pisave ter nadaljuje z dediščino konceptualne umetnosti, ki je semantiko teksta izpostavila kot konstitutiven umetniški medij.”
Arhiv
Search
Artists
Galeries and Institutions
- ArtFem.TV
- Culture.si
- Galerija Alkatraz
- Hiša kulture v Pivki
- International Centre of Graphic Arts (MGLC)
- Museum of Modern Art (Moderna galerija)
- Odprta zbornica za sodobno umetnost
- Outcasting
- P74 Center and Gallery
- Photon Gallery
- SCCA-Ljubljana
- Simulaker
- Škuc Gallery
- The Bring In Take Out Living Archive
- The Gallery of Fine Arts Slovenj Gradec (Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec)
- Umetnostna galerija Maribor (UGM)